pondělí 19. září 2016

Domácí paštika

Není to asi zrovna nejzdravější, ale nekonzumujeme ji nějak často, tak jsem to zkusila a vyšlo to.

Na paštiku jsem měla chuť už asi měsíc, ale v krámě na ni vždycky zapomněla a když jsme byli na Šumavě, byla tam domácí a byla strašně dobrá a já se tenhle víkend rozhodla, že ji zkusím udělat.

Přečetla jsem několik návodů, který jsem poslepovala do sebe a výsledkem je tenhle recept :

Cca 0,5 kg libovějšího bůčku dejte restovat do hluboké pánve. Není třeba přidávat sádlo, i když je bůček libovější, stejně se z něj nějaký sádlo vyškvaří. Po 20ti minutách bůček vyndejte a na sádle, co zbylo v pánvi orestujte 2 ks střední cibulky pokrájené na drobno. Ve chvíli, kdy je cibulka do zlatova, přidejte 0,5 kg krůtích ( nebo jiných ) jater a k nim přihoďte zpět i bůček.
Okořeňte pepřem, majoránkou a česnekem a restujte do změknutí. Směs můžete ke konci malinko podlít a dodusit, protože bůčku to trvá, než změkne. Nezapomeňte osolit, ale solte, až když máte játra hotová, jinak by ztvrdla. :)

Pak už jen teplou směs namelte v mlýnku ( nebo rozsekejte mixérem ) a paštika je hotová.

Paštiky není mnoho, ale jen tak na chuť stačí. Vešla se do dvou čtvrtlitrových sklenic a ty budou snědený hned, tak se nemusím bát, že by se zkazila. :)

No a někdy za rok zase. :)

A jako přílohu jsem zvolila bílou papriku :


Žádné komentáře:

Okomentovat