čtvrtek 17. září 2015

Švestkový cosi


Recept je z časopisu Albert. Za tu práci s tím, to docela stálo. A perlička z natáčení : Taťka Fousáč řek, ať si to pořádně nafotím, že je možný, že ráno už nezbyde. ;)



Akorát teda nechápu, proč se tam má dávat ztuhlý máslo, když se pod rukou stejně rozpustí a v lednici to za tu hodinu nemá šanci ztuhnout. 
Ve chvíli, kdy jsem do těsta nalila vodu, stala se z toho tak lepivá směs, že by to rozhodně nešlo válet. Spravili jsme to až přisypáním cca 2 hrstmi hl. mouky. 
Válení přes peč papír se vyplatilo, protože jinak by se to na váleček namotalo a bylo by po těstě.
A taky bych možná příště nahoru nasypala víc cukru. I když je fakt, že takhle vynikne chuť švestek.


4 komentáře:

  1. Taky mě albertácký recept inspiroval, ale dělala jsem zdravější verzi podle Lucky z Delicious blog, sice jsem smíchala místo pyré nastrouhané jablko a trochu jogurtu a nahoru dala i broskev, ale bylo to moc dobré:) http://www.delicious-blog-lucie.cz/2013/09/svestkova-galetta.html ale chlap to moc nechtěl no, to zdraví z toho asi moc tryskalo, takže tato verze by šla asi více na odbyt:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na nás asi taky moc zdravé. ;) Jednou jsem zkoušela cizrnovou buchtu a od tý doby si na podobný experimenty dávám pozor. Navíc jsme po ní děsně prděli. ;) Ale kdyby si mě na kousek takovýhle buchty pozvala, určitě bych neodmítla. ;)

      Vymazat
    2. Tchýně teď vytunila nějaký koláč z pohankové mouky a je dost dobrý...i když asi taky jen pro statečné:D což já naštěstí jsem, protože se k normálním buchtám radši moc nehrnu v rámci prevence úplného zeslonovatění.D

      Vymazat
    3. Stejně je smutný, že po nejlepčích věcech se tloustne, jen co se na ně člověk podívá... ;(

      Vymazat