neděle 25. ledna 2015

Jak je to

doopravdy s testem na cukrovku

Tak jsem byla na testu na cukrovku. Termín jsem měla stanovený na týden dopředu na sedmou ráno, takže jsem si mohla vesele brouzdat internetem a shánět informace. A že těch informací bylo dost. Ale vesměs se skládaly z toho, jak je pití toho nápoje hnusný a jestli se na ten test vůbec musí jít a obav z toho, že bude ubohá těhotná 12 a více hodin hlady.
A tak jsem se taky celý týden obávala. Jak to vůbec vypiju, že budu hlady a jak budu muset někde několik hodin sedět a nebudu se moct ani napít...
Až nadešel předvečer dne D.
Nacpala jsem se o půl sedmý večer a pak si pro jistotu ještě nakrájela kedlubnu, kdybych ještě měla hlad. Říkala jsem si, že je plná vitamínů a tak to nemůže uškodit. Abych neměla žízeň, uvařila jsem si konev černýho neslazenýho čaje. Spát jsem šla brzy, vstávala před šestou a hlad si dal (naštěstí) to ráno pokoj. Cestou jsem ucucávala čajík a četla si knížku. V mošničce jsem měla nachystanou svačinku na potom...;)
V čekárně se mnou byly další 4 těhule, a to mi připadalo bezva, že na to jako nebudu sama. ;)
Nóóóó, rozpovídaly jsme se až po prvním odběru u pití toho "hnusnýho" nápoje.
Ale co, aspoň že tak.
A teď vám něco povím. Zapomeňte na to, že je to hnusný, zapomeňte na to, že někde sedíte několik hodin, zapomeňte na to, že vám 3 x odeberou krev. Vzpomeňte si, když vám vrtali zub. To je mnohem horší.
Píchnutí jehlou skoro nebolí, v čekárně si s holkama pokecáte o těhotenství a ani nebudete vědět jak, ale uteče to jako voda.
A ten glukózovej nápoj? Já na to šla po svym. Dostala jsem ho až jako poslední a když sem tak měla možnost koukat na holky a vidět, jak to ucucávaj a šklebí se u toho, tak sem si v duchu řekla, že takhle teda neee. Dala jsem si malej lůček, abych aspoň věděla, jak to chutná a pak jsem milou lahvičku vypila na ex. Proboha, nač ty ciráty? Je to jen 250ml a chutná to jak nějakej energetickej nápoj. No a myslím, že když to člověk vyexuje, stejně tu chuť necejtí.
Je teda fakt, že na mě sestřička koukala ( možná obdivně ;) a ptala se, jestli se mi nedělá špatně, ale nedělalo a já to za sebou měla nejrychleji a bez šklebení. ;)
A víte co bylo na celý tý proceduře nejhorší? Sezení. "Sedací kost" mě bolela ještě druhej den...;)

A ponaučení ? Neobávejte se dopředu věcí, o kterých nic nevíte a internet s jeho diskuzemi berte s velkou rezervou.


1 komentář:

  1. Já myslím, že se to snad ani dramatizovat nedá. Vždyť na tom nic není. Když ten sajrajt exneš, je ti buřt, jak chutná, páč to stejně nestihneš zaznamenat. Já tehdy byla v čekárně s jednou Ukrajinkou, takže jsem si nepokecala, ale v klidu si tam četla a nic mě netrápilo. I když to vzdychání a nespokojený kníkání tý pracovnice z východu, mě mělo varovat. Měla jsem totiž to ,,štěstí" setkat se s ní ještě jednou a to přímo v porodnici. Začala jsem o její přítomnosti tušit už na oddělení rizikového těhotenství a to i přes dveře mého soukromého, nadstandartního pokoje. Myslím, že o ní vědělo celé oddělení. Nespokojené knikání přešlo v nespokojené a hysterické mluvení. Finále nastalo již na pokoji předporodním, kde já se spokojeně trápila v kontrakcích, po 3 dnech téměř beze spánku. Blondýna ze Lvova způsobila na na vyšetřovně takovou scénu, až jsme se s kolegyní v stejně prekérní situaci, musely smát. Řičela na doktora, sestry, porodní asistentku, že prostě chce císařský řez, že jí nezajímá, že si ho nejde objednat na přání, že je tam všechny zabije, zažaluje a že jí nezajímá, že ještě není otevřená. Ona chce aby to vyndali hned. Nevím, co s ní tehdy udělali... tyhle výstupy byly asi 4 během 3 hodin. Nakonec kolem druhé v noci byly její prosby vyslyšeny a k porodu došlo. Ne císařem, ale normálně. Musela o tom vědět celá nemocnice, protože z porodního sálu se ozýval takový řev a nadávky lékaři i asistentce, že se divím, že novorozený Nikita ( opravdu se tak jmenoval ) sám nepřestřihl pupeční šňůru a neutekl.... Mě to na pokoji, jež byl od sálu jen pár metrů opravdu dodalo odvahy a sil =D. Nicméně, už asi do konce života budu mít při vyslovení ,,glykemický test" před očima tuhle šílenou ženskou =D.

    OdpovědětVymazat