sobota 4. června 2011

Bačkorky

Zatím prototyp. Ještě je bude třeba doladit, ale myslím, že to celkem ujde. ;)

Ono totiž všechny bačkorky se někde musej sešívat, a já sem chtěla takový, který se prostě jen upletou bez sešívání, a tak mne napadlo, že...;)
Začala jsem od špičky, velikost jako u normálních ponožek, tzn při jehlicích 2,75-3 cca 40 oček, nad nártem rozdělit a pak plést jako na rovných jehlicích. V každé řadě pak poslední očko neplést, jen otočit, po otočení uplést první očko hladce a další jak se jeví (bačkorky jsou hladce, takže z jedný strany hladce, po otočení obrace). Pokračovat v pletení až je bačkorka dlouhá přes celé chodidlo až k patě. Nyní rozdělit očka na třetiny ( měla jsem 32 oček, rozdělila na 11 10 11 ). Začneme ubírat v řadě, která se plete hladce. Doplést střední třetinu k předposlednímu očku, které přesuneme z levé jehlice na pravou a zároveň přesuneme ještě očko z krajní jehlice. Práci otočíme a obě přetažená očka spleteme hladce a pokračujeme řadou obrace ve střední třetině opět k předposlednímu oku, které zase přetáhneme a k němu opět očko z krajní jehlice, otočíme, obě očka spleteme hladce a pokračujeme pletením střední třetiny až tímto způsobem spleteme všechna oka na krajních jehlicích. Zbylá očka střední třetiny uzavřeme. Použila jsem klasické uzavírání, dvě oka uplést, jedno přetáhnout.

PS : Při příštím pletení bačkorek udělám při rozdělení nártu širší oblouček. Nebudu jen rozdělovat, ale cca 4 středová očka (podle tloušťky příze a jehlic) postupně uzavřu. V každé řadě cca 2. Bude to asi vypadat líp.

PSS : uvítám zajímavé typy a nápady na vylepšení.;)




Žádné komentáře:

Okomentovat