pátek 26. listopadu 2010

Eragon

Kočkodlak ? Zhrozila jsem se asi ve čtvrtině knihy, kterou mi vřele doporučovala kamarádka.
Bichle jako hrom a napsal jí člověk o pár let mladší než já.
Dokonce má fotku na přebalu. Kdyby nenapsal Eragona, asi by to byl obyčejnej obrýlenej teenager, jakých je spousta. Takových těch co na střední pokukujou po nejhezčích holkách (který dělaj roztleskávačky a choděj s fotbalistou Bobym), ale doopravdy leží v knížkách a o těch holkách si maximálně nechávají zdát a žít začínaj až tak někdy okolo třiceti, kdy se jim zahojí akné a dosáhnou úspěchu v práci, kterou nade vše milujou. Ne že bych proti nim něco měla. Spíš naopak, fandím jim. Boby i roztleskávačky si už nějak poraděj. Boby nakonec skončí někde v autodílně a roztleskávačka bude mít možná v osmnácti první dítě.
Kdežto ten člověk, co napsal Eragona, bude ten, co bude mít úspěch.
Ale kočkodlak ? Co je to za hovadinu? Na kočkodlaky já prostě nevěřím. Máme vlkodlaky, upíry, trpaslíky, neživé, troly a tak dál, ale kočkodlaky?
Dokonce jsem se ptala i muže, jestli se s nimi někdy setkal, řek, že ne, ale nakonec si vzpomněl, že snad maximálně v Pratchettovi a to ještě jako vtip, "dyť víš mámo, jak Pratchett píše." "A pak znám ještě dlakodlaka", uzavřel téma kočkodlak můj muž.
Jenže když chcete bejt slavnej a chcete, aby se v dnešní době vaše knihy prodávaly, musíte prostě šokovat.
Takže tady máme knihu o 500 stranách a v ní kočkodlaka.
Ale je tam ještě Safira a Murtagh a Ayra a Eragon snad taky jednou dospěje a navíc taky trpaslíci a vůbec... Kniha Eragon skončí tak nemožně těsně po bitvě, že ten, kdo dočte až do konce prostě musí jít a půjčit si další díl.
Takže jsem si dneska z knihovny potupně nesla Eldesta a blíží se čas, kdy se budu muset kamarádce přiznat, že jo, že je to dobrý a že mi vlastně vůbec nevadí, že je Paolini tak mladej a že vlastně Solembuma zbožňuju a čekám, kdy se v knize zase ukáže.

Ps : Koukám na svou kočku a přemýšlím. Ale ne, prostě neexistujou...;)


Žádné komentáře:

Okomentovat